Aquest curs 2020-2021 ens ha obligat a totes les persones que ens dediquem a l’educació a fer una renovació pedagògica accelerada, amb reptes afegits per als que ens dediquem a l’educació especial, creant nous àmbits d’educació i potenciant, encara més, l’atenció emocional.
Davant les incerteses i els canvis d’aquest curs l’equip docent de l’Escola Especial Mare de Déu de Montserrat es va proposar girar la truita i poder fer èmfasi en els guanys que es podien generar com a comunitat educativa. Fer de la necessitat virtut ens va ampliar la planificació pedagògica, per exemple, de les activitats a l’aire lliure: dibuix, treball corporal, descoberta de l’entorn, assemblees… Els mestres han aprofitat la situació per veure noves oportunitats: podem llegir mapes i orientar- nos en l’entorn proper, podem experimentar i conèixer el nostre cos fent activitats al parc, podem passar més hores cuidant l’hort i fer un jardí d’herbes aromàtiques,…
https://diarieducacio.cat/emocions-i-oportunitat-pedagogica-el-curs-covid-a-una-escola-especial/